dissabte, 4 de febrer del 2017

Llibre d'artista

Fa uns dies la Maite Santamaria, que té la botiga al carrer de la Rosa de Sabadell, m'ha proposat fer un taller de llibre d'artista. Jo em vaig iniciar amb el llibre d'artista de la mà de la Julia Pelletier, que impartia cursos i organitzava el Festival de la Central Como Pedro por mi casa, que enguany s'ha fet al CCCB. Altres artistes que m'han guiat per aquest món del llibre d'artista són el Pascal Humbert i l'Elenio Pico, a qui dec una nova mirada envers el llibre i les seves fases de creació.
Fer un llibre d'artista implica molts reptes, ja que un mateix ha de ser el seu propi il·lustrador, autor, impressor i fins i tot enquadernador. No hi ha barreres per materialitzar una història a través del paper, que pot agafar les més variades fomes. Per donar forma a la nostra història val la pena tenir unes mínimes nocions d'enquadernació. Jo vaig aprendre a enquadernar amb l'Helène Grenvin, i des de llavors ja no he deixat de fer-ho, ja sigui per fer-me llibretes o els meus propis llibres. És tan senzill que a vegades se'ns oblida que en la simplicitat també hi pot haver una bona història.










Us deixo algunes imatges d'un dels llibres que vaig presentar al Festival de la Julia Pelletier. És una col·lecció i es diuen llibres en moviment, perquè repodueixen el moviment dels seus protagonistes ja sigui tot desplegant-los o superposant el llibret per veure el recorregut. Espero que us agradi!

Taller Santamaria:
Dissabtes de febrer-març, a escollir.
Ens pots visitar a Sabadell, C/ Rosa 16, darrera
l´església de Sant Fèlix i  l'Ajuntament
Telèfon: 93 715 53 22
http://scrapdecosantamaria.blogspot.com.es/p/empieza-este-original-taller.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada